fredag 26. februar 2010

24% rabatt i Hippos nettbutikk 26.februar

Hippo feirer at det er 24 år siden oppstarten, og gir alle privatkunder 24% rabatt i nettbutikken i dag, 26.februar. Dersom du ikke allerede har skaffet deg gjenbrukbare nett til frukt og grønnsaker, kan du nytte sjansen nå. Dette er fem små, lette nylonnett som leveres i en liten pose med en karabinkrok. Siden nettene er laget av et nettingstoff, kan man se hva som er inni, og man kan til og med skylle frukten og grønnsakene uten å ta dem ut av nettet. Jeg har mine hektet til bærenettet som jeg tar med når jeg går i butikken, så slipper jeg å bruke plastikkposer. Bærenett har de også et godt utvalg av i nettbutikken. Ellers er hippo mest kjent for sine miljøvennlige resirkulerte papp- og papirprodukter.

Nettbutikken finner du her.

7 kommentarer:

Ellen Marie Albertsen sa...

Veeeeeeldig lurt...Hadde jeg ikke fått levert alt på døra skulle jeg benyttet meg av det altså!

B. sa...

Det er onya nett de har ja :) Kjekke de altså. Men jeg er for seint ute til salget.. :)

Katrine sa...

hei, oppdaget deg da du skrev i matbloggen min :) Vil tipse deg om dette: http://pusxxx.weblogg.no/1266229733_mer_miljvennlig_hverd.html det er også meg :) Men litt ulike blogger :D Kom gjerne med tilbakemeldinger

Anonym sa...

Hei! Så en kommentar du postet her: http://lifelessplastic.blogspot.com/2009/05/why-i-love-dumpster-diving-garbage.html

Du nevner en plass hvor man kan levere ting man ikke har bruk for sånn at andre kan komme å hente det. Hvor i Trondheim ligger den?

Anne sa...

Hei! Det jeg snakket om var Gratisbutikken som ligger/lå på Svartlamoen. Det siste halvåret har den dessverre ikke vært åpen, og jeg vet ikke når den åpner igjen. På www.gjenbruksguiden.no finner du imidlertid oversikt over bruktformidling/mottak i Trondheimsområdet :)

Mrs B sa...

Visste ikke at det fantes slike poser - smart! PS Simple Living-bloggen min har gjenoppstått fra de døde...

Cecilie sa...

Lurt! Har liksom alltid irritert meg over at man må bruke plastposer til frukten på butikken, men har egentlig aldri reflektert over at det finnes andre alternativer :P