tirsdag 24. januar 2012

Ei real dose med turglede og -inspirasjon

En av de tingene som får meg til å føle meg rik, er å være ute i naturen. Å kjenne at jeg lever når vinden rusker, å se fargespillet i himmelen og havet om kvelden eller snuse inn lukta av varm lyng i skogen. Etter å ha sett 23 år gamle Elise Theoline Tungehaug i filmklipp på ut.no for noen dager siden, og ikke minst på "I min ungdoms vår" i Ut i Naturen i kveld, sitter jeg igjen med en skikkelig gladfølelse. Dette er ei jente som vet å sette pris på de små og store opplevelsene ute:

"Og så merka i at i bli rik av å ligge sånn ute. Førr i he kje så mykje. I he ei hengekøye. Men i he de fole bra i den hengekøya". - Elise Theoline Tungehaug i Ut i Naturen

Det utsagnet rommer en fantastisk bra livsfilosofi i mine øyne. Ta en titt på bloggen hennes for ei real dose med turglede.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det er virkelig sant det! De dagene jeg har mulighet til å bare være ute å nyte naturen har jeg det bedre til sins. Til og med de dagene jeg må slite og streve ute er bedre enn de jeg bare er inne hele dagen!

My Rakel sa...

Hei! Jeg elsker bloggen din :D

Anne sa...

@Naturens Apotek: Jeg er helt enig. Etter en lang dag med arbeid ute føler jeg meg tilfreds selv om jeg er sliten.

@My Rakel: Takk for en veldig motiverende kommentar! Så koselig å høre :D