tirsdag 17. mars 2009

Yogi tea - Rooibos African Spice

Inspirert av Løvinnen som jevnlig tester Dagens te på bloggen sin, fikk jeg lyst til å dele favoritt-teen min, Rooibos African Spice av merket Yogi tea, med dere. Det er en krydret te som går utmerket sammen med mørk sjokolade, for eksempel en av Green & Black's økologiske sjokolader.

Ingredienser: Rooibos* (70%), kanel*, ingefær*, johannesbrød*, ristet sikori*, kardemomme*, kryddernellik*, kanelekstrakt, sort pepper*, ingefærolje*, kardemommeolje*, vaniljeekstrakt*. * = fra Debiogodkjent økologisk landbruk.

Rooibos-te lages av en sørafrikansk busk som bare vokser i et område nord for Cape Town. Den inneholder ikke koffein, lite garvestoffer og mye naturlige antioksidanter og mineraler. Rooibos-te skal også ha en lett avslappende effekt, og den passer derfor godt som kvelds-te. Du kan lese mer om rooibos-te her og her.

I tillegg til at teen er sunn og smaker godt, har den også forskjellige inspirerende sitater på lappene i enden av snora festet til teposen :)

Teen kan kjøpes på flere helsekostbutikker og enkelte matvarebutikker.

English translation here.

Bilder: Anne

3 kommentarer:

Ellen Marie Albertsen sa...

Den kunne jeg tenkt meg å prøve..:-) Var innom Yogi Tea sin nettside og der var det masse deilige sorter. Bare så dumt at de beste sortene ikke sendes til norge:/

Ellen Marie Albertsen sa...

Takk:-)

Cecilie sa...

Hei!

Takk for kommentar! :) Skal prøve å få posta oppskriften på kjeksene i løpet av uka, og kanskje komme med noen forslag til modifiseringer.

Jeg har også dedikert et helt skap til den herlige teen min som jeg har samlet fra forskjellige deler av verden, og jeg absolutt digger bloggen din! :D