søndag 22. februar 2009

Min nye revolusjonerende kokebok

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av kokeboka "Køkkenrevolution for hele familien" av Oscar Umahro Cadogan og Telma Pil Jespersen. Etter å ha bladd gjennom den øyner jeg en mulighet for at den kan bli en av mine favoritter. Med spennende oppskrifter som baserer seg på Sundhetsrevolutionens 10 kostbud, ligger alt til rette for å lage mat som gleder både kropp og sinn. Prinsippene som ligger til grunn for oppskriftene er blant annet å ikke tilsette sukker, men fremheve matens egen sødme med krydder, og å bruke fullkorn i stedet for tomme karbohydrater. Mange av oppskriftene i boka er uten melk og gluten.

Noen smakebiter fra overskriftene i boka:

"Ovnsbagt laks med melon, æbler, vindruer og oliven"
"Mango-passionsfrugt-lassi"
"Hjemmelaget yoghurt"
"Laksefingre i æble-banan-frakke"

Jeg bestilte også en annen bok, "Køkkenrevolution på høye hæle" av Oscar Umahro Cadogan, med utgangspunkt i samme matfilosofi. Den har allerede blitt pakket inn og skal gis bort som bursdagsgave :)

PS. Begge bøkene er, som dere kanskje har lagt merke til ut fra titlene, på dansk.

Ingen kommentarer: