søndag 9. desember 2012

Julegaver til glede

I blogginnlegget "Få mer glede ut av hver julegave" skriver Børge A. Roum et knakende godt blogginnlegg om gode julegavealternativer for oss som føler et visst ubehag rundt den vanvittige kjøpefesten før jul, men som samtidig finner stor glede i å gi bort gaver som gleder andre.

Fordi Roums innlegg har så mange gode forslag, og fordi tid er en knapp ressurs for min del denne førjulstida, så kommer jeg neppe til å skrive et eget innlegg om alternative julegaveideer i år. Dere må imidlertid gjerne ta en titt på innleggene fra tidligere år for inspirasjon: "Hva er ditt beste miljø vennlige julegavetips?" (2011), "Miljøvennlig gavepapir" (2010), "De grønneste julegavene" (2010), Julegaver som redder regnskog (2010) og "Miljøvennlige julegaver" (2009). Gi meg gjerne tips om noen har noen gode alternative julegaveideer å dele :)



Ha ei riktig god førjulstid!

6 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

I fare for å røpe julegåvenes innhald for nokon, så kan eg nemne at nokre av gåvene frå meg er kjøpt på gjenbruk og loppemarked. Gjenom året tek eg òg vare på fine gåvepapir, og brukar dei omatt no.

Anne sa...

Stas når brukte ting kan komme til glede igjen. Jeg har nok imidlertid litt å gå på før jeg blir en kløpper til å finne supre ting på loppemarked selv. Men jeg øver :) Og jeg tar også vare på fine gavepapir jeg får i løpet av året.

børge/forteller sa...

Tusen takk for at du anbefaler bloggposten min! Det setter jeg stor pris på!

God jul! :)

Anne sa...

Det var vel fortjent :)

God jul til deg også!

Cecilie sa...

Gavekort på opplevelser er en stor favoritt hos meg, enten på kino, bålturer, kafébesøk eller hva som helst. I tillegg er jeg opptatt av at kjøpegaver skal være av "skikkelig" materiale, ull, bomull, lin, heltre, ikke plast og syntetiske tekstiler.

Håper du har hatt en finfin jul, kjære deg! :) Hvor tilbringes ferien i år?

SV: Nei, det med julebordet på Til stede har jeg faktisk ikke fått med meg! Men den 23. var det så sterk snøstorm at jeg hadde nok ikke kommet meg dit likevel... Men kan tenke meg at det var et bra tiltak, de er jo helt suverene på å lage bra arrangementer!

Anne sa...

Gavekort på opplevelser står høyt i kurs her også. Både gøy å få og gøy å gi :) I år fikk jeg mange spiselige julegaver, alt fra hjemmelaget lefse til sjokolade og te. Det er vel ingen stor overraskelse at det var populært :D

Juleferien tilbringes i hjemlige trakter i Gudbrandsdalen, med mange skiturer og familiemiddager.