onsdag 5. oktober 2011

<=> - Less is more

"Less is more" var mantraet til norsklæreren min på videregående, noe som bidro til å strippe språket mitt for krumspring. Senere fant jeg sitatet igjen på på toalettpapirholdere på offentlige toalett. Etter å ha pakket livet mitt i esker flere ganger, har jeg erfart at det ikke bare er for norskstiler og toalettpapir de tre små ordene har relevans. Ingen revolusjonerende nyhet, men greit å få en påminnelse i blant. Graham Hill har også skjønt det, og oppsummerer det hele i denne korte filmsnutten fra TED-talks. Se Graham Hill: Less stuff, more happiness:

3 kommentarer:

Helene sa...

Jeg digger Graham Hill! Helt fra jeg så ham første gang på TED da han snakket om hvordan en kan være en weekday-vegetarian, har jeg vært utrolig glad i måten hans å være miljøvennlig på. Jeg er litt redd for mye av dette "Stopp global oppvarming!" og "Ikke bruk strøm"-snakket, fort blir litt for kjedelig og avskrekkende for folk. Hill har en veldig avslappet og moderne måte å se på det, som er lett å falle for. Skulle ønske vi hadde flere slike :)

Anne sa...

Jeg tror du er inne på noe der. Jeg tror ikke det å leve miljøvennlig trenger å bety at man har et kjipere liv, snarere tvert i mot. Så det å formidle at det kan være lystbetont er nok viktig. Hørt om "The fun theory"? :-) (riktignok at bilfirma som promoterer the fun theory, men tanken er god)

Jenny - a slighty mad photographer sa...

Husker jeg så en film om en genial fyr som bygget hus av søppel. Han hadde også solcellepanel på takene. Badene var vanvittig stilige, med flaskebunner som fliser på golvet. Hva han spiste, vet jeg ikke, men miljøvennlig var han til tusen. Reiste til Afrika og bygget flere hus der.