onsdag 26. august 2009

Støtt demokratiet i Norge

NRK har annonsert at bare åtte av dagens landsdekkende politiske partier får vesentlig dekning på TV før valget. Blant partiene som ikke får dekning er Miljøpartiet de Grønne. Dette er ikke særlig demokratisk, uavhengig av hvilket parti man har tenkt å stemme på. Hvordan skal de mindre partiene ha noen sjanse til å få økt oppslutning om folk ikke får vite om at de finnes? Her kan du sende en forhåndsskrevet mail til Trond Giske som oppfordrer ham til å ta affære og bidra til et rettferdig valg den 14. september.

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

5 kommentarer:

Cecilie sa...

Ja, det er helt sykt hvordan fordelingen av sendetid til de ulike partiene er! Og da vi skulle ha skolevalg for noen år siden, fikk ikke daværende rød valgallianse komme, for skolen var redd for at vi skulle stemme veldig useriøst(det vil si stemme på rv altså) men de kom likevel :P

Sv: Du skal få slippe å lage antijantelov på bloggen, men syntes det var en god idé, så du må jo gjerne lage din egen i hodet ;)

Scones er ikke helt som kjeks, de skal ha nesten rundstykkekonsistens inni, og ha en litt sprø og gylden overflate. Men hvis du har litt ekstra sukker i dem, så kan de absolutt servere dem som dessert på linje med kjeks! Jeg anbefaler deg å teste dem, blir utrolig godt, og så er det så gøy når man står så fritt med ingrediensene. Hvis du ikke vil ha havre, så kan du bytte det ut med bygg, rug, spelt- hva enn du vil! Jeg spiser mine med smør, og av og til også brunost :)

Å, blåbærmuffins er jo helt fantastisk godt! Sconsene skulle egentlig bli blåbærscones, men bærene var blitt litt gjæra, så da ble det eple, rosin og kanel i stedet :P

Unknown sa...

Det er et problem at folk ikke blir opplyst om alle partiene. Jeg fikk nettopp en kamerat til å vurdere å stemme på miljøpartiet de grønne. Når jeg først nevne at han burde stemme grønt, mente han at de bare var et tulleparti fordi han ikke hadde hørt om det. Jeg ha han skulle gå hjem og lese igjennom programmet. Etter at han hadde gjort det ble tonen en annen!

Ellen Marie Albertsen sa...

Kan man stemme på miljøpartiet de grønne ved valget i år?

Anne sa...

Miljøpartiet de grønne stiller til valg i alle fylker, så ja, man kan stemme på dem ved valget i år :) Dessverre får de ikke mye oppmerksomhet i media, så jeg tror det er en del som ikke kjenner til dem. I flere andre land i Europa er De Grønne mye større, bl.a. i Tyskland, Latvia og Frankrike, der de er 3. største parti.

Anonym sa...

veldig interessant, takk