søndag 9. november 2008

Ha mensen uten å skape et søppelberg

Har fått et tips om Mooncup av ei venninne, som anbefaler det veldig. Jeg siterer:

"
- sikkert - inga lækkasje
- miljøvennli (førdi d itte bli nåe søppel)
- mer økonomisk (en kopp vaskes å kæn brukes i mange år!), enkelt å kjøpe direkte frå nettsida
- bra førr personli hygiene
"

"The Mooncup Menstrual cup is a healthy and environmentally friendly alternative to tampons. "

Har ikke prøvd den selv enda, men det høres lovende ut :)
Du kan lese mer om Mooncup på norsk her.

Tidligere har jeg skrevet om Natracare sine produkter, som også er et alternativ for deg som ønsker å ha en miljøvennlig månedlig syklus :)

2 kommentarer:

asfjh sa...

jeg har fått den anbefalt av flere venninner som også sier det kjennes mye renere - hadde jeg hatt mensen i det hele tatt hadde jeg helt klart kjøpt en sånn! (jeg spiser p-piller kontinuerlig, så jeg slipper unna..)

Anonym sa...

Grøss, dette så skummelt ut synes jeg, tror jeg holder meg til Natracare i stedet, de skal jo være naturvennlige og kroppsvennlige de også... :-)